Tizenhárom évesen ismerkedett meg a DUE-val és ma is a tagja. Sokan ismerik az arcát és a hangját egyaránt a különleges hajszínű táborvezetőnek.

Mavrák Kata négy évig volt a DUE Tallózó főszerkesztője, előtte pedig újságíróként dolgozott. Volt táborlakó, több ízben csoportvezető, főszervező, idén pedig a tábor első embere.

Legelőször iskolás korodban, tizenhárom évesen vettél részt a DUE táborában. Hogy kerültél ide?

A nagynéném javasolta az anyukámnak, mert az unokatestvérem ismerte ezt a tábort, és jókat mesélt róla.  Bár nem érdeklődtem a média iránt, a következő évben már én is ott voltam, úgy gondoltam, hogy ez csak egy tábor, amivel eltölthetem az időt nyáron, hogy ne üljek otthon. Viszont már kisebb koromban is írtam verseket és nyertem szavalóversenyeket a suliban.

Hányszor jöttél vissza a táborba?

Ez a tizennegyedik táborom. Hétszer voltam csoporttag, hatszor csoportvezető és most először táborvezető.

Milyen csoportokat vezettél?

Vezettem újságíró és rádiós csoportot, csoporttagom volt például Nagy Kátya és Berei Dani is, akik az idei táborban már csoportvezetőként teszik értékesebbé a közösséget. Most először, mivel megújult a DUE-tábor, online újságírókat és rádiósokat vezetek. Volt csoportvezető társam Pál Zsombor és Kis Anett is, most vagyok először Berei Danival.

A karriered elindításában mennyit segített a DUE?

Van karrierem? Mindig éreztem annak a hasznát, hogy viszonylag fiatalon bekerültem egy olyan közegbe, ahol velem egykorúakkal, kicsit idősebbekkel és felnőttekkel egyaránt dolgozhattam. Nem lennék ugyanaz a DUE nélkül. Itt ismertem meg a barátaimat és az újságírást is itt tanultam. Van egy kommunikációs-média diplomám, de mindent, amit tudok a médiáról, azt a DUE táborokban sajátítottam el.

14 éve volt utoljára általános iskolás csoport. Most miért indítottak megint?

Balázs Géza és a DUE elnökségének az ötlete volt. Szerintem szuper dolog, ha már az általános iskolásokban is el lehet vetni a kis magokat ahhoz, hogy jó újságírókat neveljünk. Nagyon sok minden változott 2000 óta. Én még úgy jöttem az első táboromba, hogy nem volt nálam mobiltelefon, most pedig mindenkinek van. Az is jó, hogy már ilyen fiatalon megtapasztalják a gyerekek, hogy milyen tíz napon keresztül egymással dolgozni.

Milyen táborvezetőnek lenni?

Nagyon nehéz feladat, de jól érzem magam. Örülök ennek a pozíciónak. Jó barátaim a csoportvezetők. Az évek alatt mindenki nagyon jól megtanulta a dolgát. Nem kell főnökösdit játszanom, mindenki a segítségemre van. A csoportvezetés sajnos kicsit most háttérbe szorul, de szerencsére Berei Dani és Nagy M. Zsolti rendkívül sokat segítenek, tulajdonképpen ők irányítják ketten a csapatot.

Valamire még nagyon kíváncsi vagyok: miért rózsaszínű a hajad?

Szeretek az extrém színekkel garázdálkodni. Ezelőtt zöld volt, de már kipróbáltam a kéket, bordót és a narancssárgát is. Már régen volt pink, úgyhogy azért viselem most ezt a színt.

Tóth-Antal Rebeka

AKOS2014071401 (5).jpg

Fotó: Schumacher-Kovács Ákos

A bejegyzés trackback címe:

https://arnoldesamokusok.blog.hu/api/trackback/id/tr156509299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása